A A A K K K
людям із порушенням зору
Руденський психоневрологічний інтернат

ОБҐРУНТУВАННЯ закупівлі послуг з розподілу електричної енергії

Дата: 16.04.2024 11:05
Кількість переглядів: 31

Фото без опису

ОБҐРУНТУВАННЯ

закупівлі послуг з розподілу електричної енергії

 Закупівля проводиться Розподіл електричної енергії (ДК 021:2015 - 65310000-9 Розподіл електричної енергії) із застосуванням виключення за Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)

Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, його категорія:

1. Найменування замовника: Руденський психоневрологічний інтернат.

2. Місцезнаходження замовника: вулиця Залізнична 1, с. Руда, Волинська область, 44345.

3.Код згідно з ЄДРПОУ: 05383945

4.Категорія замовника: відповідно до пункту 3 частини 1 статті 2 Закону України « Про публічні закупівлі».

Назва предмету закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Розподіл електричної енергії (ДК 021:2015 - 65310000-9 Розподіл електричної енергії)

Вид процедури закупівлі:  (у разі наявності): закупівля без використання електронної системи

Розмір бюджетного призначення: 240 562,45 грн. (двісті сорок тисяч п’ятсот шістдесят дві гривень 45 копійки) з ПДВ

Термін надання послуг: до 31.12.2024 р.

Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Обгрунтування підстави для здійснення закупівлі: Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 19.02.2023. (Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку проведення загальної мобілізації" від 16.11.2022 р. № 2739-IX та Закон України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 16.11.2022 р. № 2738-IX).

Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:

1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:

1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;

 2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.

Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.

З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

 На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості. Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону

Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника, відповідно до кошторисних призначень на 2024 рік.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про природні монополії», а також інформації згідно Зведеного переліку суб'єктів природних монополій (далі – Зведений перелік), що оприлюднений на офіційному веб-сайті АМКУ (http://wwwhttps://amcu.gov.ua/), учасник

ПрАТ « Волиньобленерго» є суб’єктом природної монополії, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії ( постанова НКРЕКП від 18.10.2018 № 1229), та провадить господарську діяльність у сфері розподілу електричної енергії. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (постанова НКРЕКП від 18.10.2018 № 1229) територія провадження діяльності оператора системи розподілу визначається за місцем розташування об’єктів електроенергетики, призначених для розподілу електричної енергії, що перебувають у власності ліцензіата, та до яких приєднані електричні мережі споживачів, які живляться від мереж ліцензіата. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП №312 від 12.03.2018 року (надалі – ПРРЕЕ): компенсація перетікань реактивної електричної енергії - комплекс технологічних заходів, які виконуються споживачем та спрямовані на забезпечення електромагнітної збалансованості його електроустановок. Територія провадження діяльності оператора системи розподілу визначається за місцем розташування об’єктів електроенергетики, призначених для розподілу електричної енергії, що перебувають у власності ліцензіата, та до яких приєднані електричні мережі споживачів, які живляться від мереж ліцензіата, Отже, на законодавчому рівні визначено, що послуга з розподілу електричної енергії надається виключно оператором системи розподілупослуг (постанова від 15.06.2017 року № 778 зі змінами та доповненнями).

Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись принципів здійнення публічних закупівель.

Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без використання відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли, зокрема: 

5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.

Замовником прийнято рішення про укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником  на підставі підпунктом 5 пункту 13 Особливостей. Сторони підтвердили можливість застосування укладення договору про закупівлю без застосування електронної системи закупівель. Сторонами погоджено обсяг закупівлі, її очікувану вартість на 2024 рік,

Отже, з урахуванням наявних в Учасника технічних причин, вказаних вище та затверджених тарифів на теплову енергію, замовником прийнято рішення укласти як виняток договір про закупівлю без застосування електронної системи закупівель з підстави, що передбачена згідно підпунктом 5 пункту 13 Особливостей. 

З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

Відповідно до положень абзацу двадцять восьмого пункту 13 Особливостей, за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Водночас пунктом 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та/або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг). 

Крім того, відповідно до абзацу двадцять дев’ятого пункту 13 Особливостей, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. 

Таким чином, з огляду на положення Особливостей, є необхідність забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей (у вигляді даного протокольного рішення), не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору. 

За результатами Закупівлі, здійсненої відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, оприлюднити в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей

Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби в закупівлі послуг з постачання електричної енергії в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями. З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора